Contra

Vad talar emot namninsamlingen?

Mein Rausch wurde teurer! Frechheit!

Statt meiner bisherigen 11 Rüscherl bedarf es nun 13-14 Rüscherl um einen angenehmen Rausch zu erlangen. Bei einem anständigen Volksfest ist dies ein Kostenanstieg von 10€ pro Abend und somit ein gesamter Kostenzuwachs von 80€ pro Volksfest! Ich bin Schüler und kann mir das auf Dauer nicht leisten! Frechheit ohne darüber zu informieren einfach den Alkoholgehalt zu senken!

Källa: Eigene Erfahrungswerte

4.2

0 motargument
Svara med ett motargument

Genom att publicera mitt inlägg accepterar jag användarvillkoren och sekretesspolicy för openPetition . Förolämpningar, förtal och oriktiga faktiska anklagelser rapporteras.

Bidra till att stärka medborgarnas delaktighet. Vi vill göra din oro hörd samtidigt som vi förblir oberoende.

Donera nu