Traffic & transportation

Bereikbaarheid de Ronde Venen met Uithoorn (busstation)

Petitioner not public
Syntus / Provincie Utrecht
0 supporters

Petition process is finished

0 supporters

Petition process is finished

1. Launched 2021
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Finished

Wij zouden graag willen dat de 130 doorrijdt richting Uithoorn busstation waardoor er weer een normale verbinding is met o.a. Leiden, Hoofddorp, de Boelelaan, VU Medisch centrum en Amsterdam. Of ons een andere oplossing wordt geboden die reële is omdat wij van mening zijn dat een buurtbus geen goede oplossing is om alle mensen te kunnen voorzien van juist openbaar vervoer.

Wij, als inwoners van De Ronde Venen, maken ons zorgen over de bereikbaarheid van o.a. Mijdrecht en Wilnis met Uithoorn en daarbij alle bijbehorende overstappen naar o.a. Leiden, Hoofddorp en Amsterdam.
Door de aanpassingen aan de dienstregeling van Syntus en Connexxion wordt het naar ons idee nog lastiger gemaakt om normaal gebruik te kunnen maken van het openbaar vervoer doordat de reistijd toeneemt met 50% en veel meer overstappen.
Door de aanpassingen die Syntus doorvoert wordt het voor studenten uit De Ronde Venen een enorme klus om elke dag op tijd bij de colleges aanwezig te zijn. Ook zal de tijd die benodigd is voor het woon-werkverkeer van en naar Amsterdam, Schiphol en Haarlem aanzienlijk toenemen en zal het voor ouderen moeilijker worden om fatsoenlijk bij het VU medisch centrum te komen.
Wij vinden het belachelijk dat de 130 niet verder rijdt dan Uithoorn Centrum en dat er vervolgens een aparte bus nodig is om mensen naar Uithoorn Busstation te brengen, waardoor de overstap op de 348 richting Zuid niet meer op een normale manier mogelijk is. Ook wordt de reistijd voor mensen die naar Haarlem of Leiden moeten aanzienlijk langer, mede omdat de 340 niet meer van Mijdrecht Centrum naar Uithoorn busstation rijdt.
Als laatste denken wij dat deze wijzigingen in het OV er voor zullen zorgen dat meer mensen de auto zullen gebruiken, in plaats van met de bus te gaan, zullen ook de files op de N201 toenemen, die op dit moment toch al niet bekend staat als de weg met de beste verkeersdoorstroom.

Thank you for your support

Link to the petition

Image with QR code