Health

Ophævelse af rejserestriktionerne for Bornholm

Udenrigsministerium, Andet udvalg for den tyske forbundsdag
2.554 Supporters
23% achieved 11.000 for collection target
  1. Launched 07/10/2020
  2. Time remaining 4 weeks

Vi kræver afkobling af Bornholm fra Region Hovedstaden for rejserestriktionerne fra det tyske udenrigsministerium af 23.09.20.

Hjælp os med at sende et andragende til udenrigsministeriet med din underskrift, så rejseadvarslen, der er uberettiget for Bornholm, løftes. Venligst vær med os - hver stemme tæller!

Som De alle ved, har Tyskland udsendt en rejseadvarsel til Hovedstaden. Det kan være korrekt for Københavnsregionen, men der er næsten ingen koronasager på Bornholm. Vi synes derfor ikke det er rigtigt, at der indirekte blev udstedt en rejseadvarsel for Bornholm, bare fordi Bornholm tilhører Hovedstaden-regionen. Vi har oversat følgende tekst til tysk og startede således en online andragende, så denne rejseadvarsel for Bornholm ophæves. Vi ville være glade for, hvis du vil støtte denne kampagne med din underskrift:

Den 23. september 2020 meddelte Udenrigsministeriet i Tyskland at på grund af de hurtige og stigende Coronasmittede i Region Hovedstaden og Bornholm at man ikke anbefaler for at rejse i disse områder i Danmark.

Bornholm er en del af Hovedstadens område gennem vores sundhedssystemet i Danmark. Det skal for alle dem der bor på Bornholm sikre lægebehandlinger.

Bornholm ligger ca. 150 km sydøst for København og 80km nordøstlig fra Rügen midt i Østersøen. Statens Serum Institut opdatere hver dag antallet af koronatilfælde med sygdom. Incidens tallet er 8 tilfælde per 100.000 indbygger, I øjeblikket er der kun 3 sygdomme i dag mandag den 05.10.20

Nedenstående referencekilde:

experience.arcgis.com/.../aa41b29149f24e20a4007a0... En af de vigtigste indtægter på Bornholm er turisme. Turismen på bornholm kan som bekendt beskrives som bæredygtig, med afslappet og hygge.

På grund af Corona-nedlukningen indtil den 15. juni 2020 har mange tyske feriegæster udskudt deres forårsferie til efteråret på Bornholm.

Mange sommerhuse og udlejningsfirmaer har udstedt kuponer og har accepteret at flytte betalte sommerhusferie til et senere tidspunkt på året eller til 2021.

De første efterårsferier i Tyskland er allerede begyndt og nu kunne der rejses .... Men mange, som er på arbejsmarkedet har fået et problem med deres arbejdsgivere pga af, at Bornholm er en risiko zone. Karantænetiderne varierer fra forbundsland til forbundsland. Lærere fra Nordrhein-Westfalen og Berlin har direkte forbud mod at rejse til Region København, som også omfatter Bornholm.

Mange af turisterne kan ikke få deres penge tilbage. Fordi man kan rejse, hvis man har tid til bagefter at sidde i karantæne. Det gør alt ekstremt vanskeligt og alt kunne være ganske simpelt. Da Bornholm geografisk placering ligger langt væk fra Københavns hovedstadsområde (kort indbygget med kilde) og heller ikke har noget væsentligt smittetal, skal Bornholm kunne blive slået fra rejseadvarslen for Hovedstadsområdet, i lighed med det østrigske Kleinwalsertal.

Det vil være så enkelt og simpelt, og det vil skabe rigtige mange glade, tyske turister som kan nyde et par dage og afslappende efterårsdage på Bornholm.

Støt os gerne med din underskrift og spred gerne vores budskab til så mange som muligt!

Dette skaber historier … Historier der vækker glæde og kan forandre.

Mange tak til alle jer, der aktivt støtter os i dette!

Initiativtagere: Geraldine Dine Dahlmann og Dirk Pöpperling Bornholm / Danmark Vaterstetten / Tyskland Email: FraudineaufBornholm@mail.dk office@dppbc.de

Thank you for your support, Dirk Pöpperling from Vaterstetten

• 2 hours ago

Fordi jeg gerne vil have gang i vores samfund - tysk, dansk

• 5 days ago

Fordi jeg har ferielejligheder og et sommerhus

• 5 days ago

Tyske turister skal have mulighed for at holde ferie på Bornholm uden at skulle i karantæne.

• Not public Seemoosholzstrasse

8 days ago

Weil ich gebürtiger Bornholmer bin, und weil die Insel ungerechtfertigter Weise, unter die regionmässige Zugehörigkeit zur Grossregion Kopenhagen hinsichtlich der Coronafallbemessung extrem benachteiligt wird.

• 8 days ago

Jeg vil hjælpe med at få ophævet det fordi det er fuckt at det skal være sådan. Hjælp til Bornholm.

/petition/online/ophaevelse-af-rejserestriktionerne-for-bornholm/votes

openPetition international