... German ...

Ich möchte das Amazon, wo immer möglich, HTML5 Technologien für Amazon Instant Video verwendet!

... English ...

I want to change the technologie behind Amazon Instant Video to pure HTML5, which opens the plattform to more people.

... German ...

Derzeit muss man, damit man Amazon Instant Video nutzen kann, ein Plugin von Microsoft installieren. Dieses Plugin heißt Silverlight und ist nur für einige Plattformen verfügbar (x86 OSX, Win)

Die Nutzung von Amazon Instant Video auf Android Tablets (nicht Kindle) oder anderen Linuxsystemen wird so unnötig erschwert. Als Mac Nutzer werde ich ich genötigt nicht mehr aktuelle MS Software zu Installieren. Doch Selbst als Windows 8 Nutzer kann ich die Videos nur im Desktop Modus ansehen: www.itworld.com/software/203771/microsoft-kills-silverlight-and-other-plug-ins-windows-8

... English ...

Currently Amazon forces you to install a proprietary plugin to use Amazon Instant Video. The plugin is named MS Silverlight and is available for some plattforms only.

The usage with e.g. Android oder MS Windows 8 (non Pro) Tablets is complicate due to this decision, so it's currently not possible to use it on non Kindle Tablets. As Mac user I'm forced to install a deprecated MS Software. Even as Windows 8 (Pro) Tablet user I'm forced to use the desktop mode, as the plugins are not supported with IE in tablet mode. www.itworld.com/software/203771/microsoft-kills-silverlight-and-other-plug-ins-windows-8

Vielen Dank für Ihre Unterstützung, Kay Strobach aus Dresden
Frage an den Initiator

Übersetzen Sie jetzt diese Petition