Three dogs from Pawprints to Freedom Rescue and one dog from Helping Dogs in Romania Rescue are not being released from Tierheim Passau shelter in Germany. On the 15th March animal transport was stopped and the dogs seized, all others were allowed to travel on after vets had cleared them, apart from these four.: Hobnob, Polar, Max and Ashley. 15th May we tried to collect the dogs but were refused by the shelter. 16th May police and veterinary officials attempted to collect the dogs, the shelter refused to hand them over. On Friday, 14 June the police again went to recover the dogs but the dogs were nowhere to be found, all four dogs are now missing. Release Hobnob, Max, Polar and Ashley from Bettina Mittler and Gerda Machowetz at the Passau dog shelter, Tierheim Passau. For Bettina Mittler and anyone else involved to be punished for stealing dogs that do not belong to them and refusing the authorities access to collect and return the animals.

Drei Hunde von „Pawprints to Freedom Rescue“ und ein Hund von „Helping Dogs in Romania Rescue“ werden vom Tierheim Passau in Deutschland widerrechtlich unterschlagen und an die rechtmäßigen Besitzer nicht ausgehändigt. Am 15. März wurde der Tiertransport gestoppt und die Hunde beschlagnahmt, alle durften weiterreisen, nachdem sie von Tierärzten und den Behörden freigegeben wurden. Davon rechtswidrig durch das Tierheim ausgenommen: Hobnob, Polar, Max und Ashley. Am 15. Mai haben wir versucht, die Hunde zu übernehmen, wurden aber vom Tierheim abgewiesen. Am 16. Mai versuchten Polizei- und Veterinärbeamte, die Hunde abzuholen. Das Tierheim weigerte sich, sie abzugeben. Am Freitag, den 14. Juni erschien die Polizei erneut, um die Hunde herauszuholen, aber die Hunde waren nirgends zu finden, alle vier Hunde werden vermisst.Freilassung von Hobnob, Max, Polar und Ashley aus dem Tierheim Passau durch Bettina Mittler und Gerda Machowetz. Bettina Mittler und alle anderen Beteiligten sollen dafür bestraft werden, dass sie Hunde unterschlagen haben, die ihnen nicht gehören, und den Behörden den Zugang zur Auf- und Rückgabe der Tiere verweigern.

It has caused stress, heartache and so much money. It wouldnt have been an issue but we still do not have the dogs back. It is wrong, Bettina is wrong!. Thankyou for your support. Louise from Folkestone. UK.

Begründung Das beschert uns Stress, Herzschmerzen und so viele Kosten. Es gibt überhaupt keinen Grund, aber wir haben die Hunde immer noch nicht zurück. Es ist falsch, Bettina macht das Falsche! Danke für Ihre Unterstützung. Louise aus Folkestone. VEREINIGTES KÖNIGREICH. Vielen Dank für Ihre Unterstützung, Louise aus Folkestone

Thank you for your support, Louise from Folkestone

Translate this petition now

new language version

pro

contra

Why people sign

• 7 days ago

Every dog has a home and they deserve to be with there families not held up with strangers its just wrong and inhumane.

• on 08 Jul 2019

Der Vorgang ist einfach unglaublich. Die Passauer Tierheim Leiterin Bettina Mittler SCHEISST auf das Recht. Sie sollte auf ihren Geisteszustand untersucht werden! sie hat eine derartige Schmutz- und Lügenkampagne gegen Menschen gestartet die so vielen armen Hunden in Rumänien geholfen haben. In England warten nun seit März anständige Menschen auf die Hunde!

• on 06 Jul 2019

Pour la justice et pour qu ils vivent

Find these dogs!!!

• on 06 Jul 2019

These dogs should be allowed to go to the loving homes they were promised to.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/petition/online/free-the-passau-four-to-go-to-their-rightful-owners/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET