representative Klaus Katzenberger

Opinion on the petition Rettet den Bad Honnefer Stadtgarten

SPD last edited on 07/12/2017

I agree / agree mostly.
I´ll support the request if there will be enough other representives joining.
I support a public hearing in the technical committee.
I support a public hearing in the parliament/plenum.

Der Bürgermeister will die Stadt weiter entwickeln. Dazu hat er meine volle Unterstützung. Aber es gibt Grenzen. Die weitere Verdichtung der Bebauung findet ihre Grenzen da, wo es um Stadtteile geht, die für die Lebensqualität der Stadt von Bedeutung sind. Die "Grünen Bereiche" der Stadt gehören für mich dazu. Sie sind weitgehen unantastbar. Weitere Bebauung behindert auch die Luftzirkulation im Tal und würde zu einer Klimaverschlechterung führen.

Klaus Katzenberger
party: SPD
Next election: 2020
Role: Ratsmitglied
Report errors in the data

Help us to strengthen citizen participation. We want to support your petition to get the attention it deserves while remaining an independent platform.

Donate now