förtroendevald Wolfgang von Stramberg

Yttrande om petitionen Rettet die Geburtshilfe in Bingen am Rhein

FWG, senast redigerad 2017-07-27

Jag håller med / håller med till mesta del.
Jag stödjer ett beslut i parlamentet om tillräckligt många andra ställer sig bakom.
Jag stöder en offentlig utfrågning i tekniska nämnden.
Jag stödjer offentliga utfrågningar i riksdan.

Ich habe die Petition als Bürger bei Erhalt unterschrieben und unterstütze die Forderungen, auch der geänderten Version, weitgehend.
Ich bin in GBingen geboren, meine Kinder wurden in Bingen geboren und auch meine Enkel sollten die Chance haben, Bingen als Geburtsort nennen zu können, auch ohne Hausgeburt.
Es ist aber mehr ein Problem unseres verkorksten Gesundheitssystems als den ein rein Kommunales.

Bidra till att stärka medborgarnas delaktighet. Vi vill göra din oro hörd samtidigt som vi förblir oberoende.

Donera nu