Traffic & transportation

Fährverbindung Brunsbüttel - Cuxhaven muss bleiben

Petition is directed to
Petitionsausschuss Schleswig-Holstein
3.886 Supporters 2.465 in Schleswig-Holstein
100% from 2.000 for quorum
  1. Launched 29/11/2021
  2. Collection , last day
  3. Submission
  4. Dialog with recipient
  5. Decision

I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Pro

What are arguments in favour of the petition?

    Elbe-Ferry

Heute war ein toller Leserbrief in der DLZ, der darauf hinwies, doch Hamburg mit "ins Boot" zu holen, denn der Verkehr dort wird ja auch entlastet: Die Gesamtsumme nicht nur durch SH und Niedersachsen teilen, sondern durch 3: Hamburg dazu!!! es wäre gradezu dumm, diese Verbindung aufzugeben !!!

Source: Nanett Schittkowski
0 Counterarguments Reply with contra argument

Contra

What are arguments against the petition?

    Lebenswichtig? Was ein Quatsch

Wieso wird von Lebenswichtig gesprochen? Eine enorme erleichterung für einen Teil der Menschen. ABer dafür nun Steuergelder aus de Fenster hauen, für etwas, was sichtlich zu wenig genutzt wird. Dann müssen die paar, welche diese nutzen, eben mehr bezahlen und sich ausrechnen ob dieser gewonnene Lebensquallität das Wert ist. Von Lebenswichtig zu sprechen ist aus meiner Sicht daneben. Keiner sirbt ohne die Fähre!

Source: Ich
1 Counterargument Show
Contra

Editor's note of openPetition: The post has been hidden because it against our Netiquette breach.

0 Counterarguments Reply with contra argument

More on the topic Traffic & transportation

Help us to strengthen citizen participation. We want your petition to get attention and stay independent.

Donate now