Region: Saxony
Education

Trotz Dyskalkulie/Rechenschwäche guten Abschluss in Sachsen erreichen

Petition is addressed to
Sächsischer Landtag Petitionsausschuss

877 signatures

Collection finished

877 signatures

Collection finished

  1. Launched May 2024
  2. Collection finished
  3. Prepare submission
  4. Dialog with recipient
  5. Decision

Pro

What are arguments in favour of the petition?

Write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Einzeltraining nötig

Wenn das kostenintensive Training finanziert wird, können mehr Kinder eine gezielte Lerntherapie bekommen und in einer Regelschule bleiben: - Training der Aufmerksamkeit, - Training der Sinnesfunktionen, - Training der Rechenfertigkeiten. Ihr Selbstwertgefühl steigt. Die Noten verbessern sich. Sie können sogar ein Abi schaffen! Kein Lehrer kann allein in einer 25-30 Kinderkasse das Training ermöglichen.

Source:

4.5

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Krankenkassen und Psychologen entlasten

Wenn den Kindern rechtzeitig in Mathematik geholfen wird, stärkt dies ihr Selbstvertrauen. Sie entwickeln keine psychischen Störungen und müssen nicht noch zusätzlich professionelle Hilfe in Anspruch nehmen.

Source:

4.4

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Contra

What are the arguments against the petition?

Write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Dyskalkulie wirklich angeboren und Nachteilsausgleich sinnvoll?

Das Zentrum zur Therapie der Rechenschwäche (ZTR) und Mathematikpädagogen der Universität Bozen widersprechen der Behauptung, dass Dyskalkulie angeboren sei, und sehen das Problem eher in der Vermittlung des Mathematikunterrichts. Einen Nachteilsausgleich halten sie für den falschen Weg.

Source: www.mdr.de/wissen/mathematik-schule-abitur-dyskalkulie-rechenschwaeche-ist-heilbar-102.html

0.7

2 Counterarguments
Show counterarguments

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Help us to strengthen citizen participation. We want to support your petition to get the attention it deserves while remaining an independent platform.

Donate now