Region: Germany
Education

Wiederholung Schuljahr 2020/21 für alle Klassen

Petition is directed to
Deutscher Bundestag Petitionsausschuss
74 Supporters 74 in Germany
The petition is denied.
  1. Launched February 2021
  2. Collection finished
  3. Filed on 27 Apr 2022
  4. Dialogue
  5. Finished

Pro

What are arguments in favour of the petition?

write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Contra

What are arguments against the petition?

write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Wiederholen der Klasse ermöglichen - aber freiwillig!

Leider gibt es keinen „Neutral-Knopf“! Den würde ich ,lieber wählen als „Contra“. Denn ich bin ,auch dafür, dass eine Möglichkeit zum Wiederholen ohne negative Folgen für die Schüler gegeben wird,. Ich bin allerdings dagegen , das auch den Schülern aufzuzwingen, denen es gelungen ist, sich den Stoff auch im Fernunterricht anzueignen. Es wäre eine falsch verstandene Form von sozialistischer Gleichmacherei zu sagen: Weil einige Kinder aus bildungsfernen Elternhäusern diese Wiederholung brauchen, zwingen wir nun auch Kinder, die den Stoff parat haben, sich ein Jahr in der Schule zu langweilen.

0.0

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

More on the topic Education

Help us to strengthen citizen participation. We want your petition to get attention and stay independent.

Donate now