Region: Leipzig
Welfare

Briefkasten am Lindenauer Markt

Petition is directed to
Oberbürgermeister Burkhard Jung
30 Supporters 27 in Leipzig
1% from 3.300 for quorum
  1. Launched 15/11/2020
  2. Time remaining 9 weeks
  3. Submission
  4. Dialog with recipient
  5. Decision
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Wir wollen wieder einen Briefkasten am Lindenauer Markt.Die Filialen sind heillos überfordert. Und gerade in Coronazeiten und Weihnachtszeit mag ich nicht warten müssen, um einen Brief losschicken zu können. An jedem Marktplatz sollte es einen Briefkasten geben. Bis vor zwei Jahren gab es ihn auch noch... Nur wo ist er jetzt?

Reason

Weil alle Betroffen sind!

Thank you for your support, Martina Milisavljevic from Leipzig
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

News

Not yet a PRO argument.

No CONTRA argument yet.

Why people sign

  • Mirko Caspary Wuppertal

    3 days ago

    ja und das sofort.

  • 3 days ago

    Da braucht man doch gar nicht zu diskutieren! EIN Briefkasten! Das gehört zu den PFLICHTEN der Deutschen Post. Die machen Gewinne noch und nöcher und wollen sich dann aus solchen grundlegenden Leistungen herausstehlen. Einfach unmöglich!!!

  • 4 days ago

    Weil es nicht sein kann, dass da kein Briefkasten mehr ist!

  • Not public Leipzig

    4 days ago

    Weil unser Postshopfiliale überfordert ist.

  • Not public Leipzig

    7 days ago

    Weil mich schon öfter ältere Damen angesprochen haben, wo denn hier der nächste Briefkasten ist.. Zweimal habe ich ihre Post dann zur Nonnenstrasse gebracht da ich ihnen sonst nicht helfen konnte

Tools for the spreading of the petition.

You have your own website, a blog or an entire web portal? Become an advocate and multiplier for this petition. We have the banners, widgets and API (interface) to integrate on your pages.

Signing widget for your own website

API (interface)

/petition/online/briefkasten-am-lindenauer-markt/votes
Description
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET
Return format
JSON

More on the topic Welfare

Help us to strengthen citizen participation. We want your petition to get attention and stay independent.

Donate now

openPetition international