Region: Aachen
Habitation

Huisvesting is een mensenrecht, MiniheimAc is gratis

Lord Burgemeester Sibylle Keupen
84 Supporters 11 in Aachen
Collection finished
  1. Launched July 2021
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Origineel - wat wil je veranderen?

We willen een alternatieve woonvorm zijn voor daklozen in Aken. We weten dat de stad Aken veel slaapmogelijkheden biedt, maar niet iedereen wil in een instelling slapen of mag dat niet omdat ze een hond hebben. Hij kan het aan het asiel geven om te overnachten, maar welke hondenbezitter zou dat doen? Er zijn nog veel meer redenen waarom een ​​dakloze niet ingaat op de aanbiedingen van de stad Aken.

Hier willen we daklozen een alternatief bieden met onze MiniheimAc. We hebben de stad al twee keer officieel gevraagd naar een burgerbijeenkomst. Helaas werden we geannuleerd en tegelijkertijd geïnformeerd dat ze ons ook niet wilden steunen. Volgens de brief is de reden dat er voldoende slaapruimte is en niemand op straat hoeft te slapen.

Wonen is een mensenrecht!

Ja, er zijn genoeg aanbiedingen vanuit de stad, maar we willen een alternatief zijn voor daklozen. De stad maakt geen kosten, de huizen worden volledig betaald door sponsors. Er zijn genoeg vrije plaatsen in Aken, we willen dat ons project een kans krijgt. We willen mensen helpen die hulp nodig hebben. Helaas zijn het er veel te veel.

Thank you for your support, Markus Köhsl from kreuzau