Region: Germany
Culture

Rückkehr zum alten "ASBACH - Logo"

Petition is directed to
Asbach Gmbh / D-65385 Rüdesheim Am Rhein
168 Supporters
34% achieved 500 for collection target
  1. Launched August 2019
  2. Time remaining 5 weeks
  3. Submission
  4. Dialog with recipient
  5. Decision
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Wir wollen verhindern, dass das neue Logo des Weinbrandherstellers - Asbach URALT - in der aktuellen Änderung bestehen bleibt. (Die Schriftart erinnert an eine standartmäßige Computerschriftart).

Reason

Wir finden es sehr bedauerlich, dass das ursprüngliche Logo modernisiert wurde. Das bisherige Logo vermittelte Geschmack und Tradition, was, unserer Meinung nach, durch die neumodische Schrift leider verloren geht.

Thank you for your support, Felix Neumaier from Mühlenbach
Question to the initiator

Translate this petition now

new language version

Not yet a PRO argument.

No CONTRA argument yet.

Why people sign

  • 8 days ago

    Ich finde das alte Logo passte besser zum Namen "Asbach Uralt" und wurde mit der alten schrift noch besser Unterstrichen

  • 8 days ago

    Die alte Schrift hat viel mehr vom Asbach Uralt Flair. Die Änderung des Design ist einfach nur schade.

  • Burgwald

    on 13 Jun 2020

    Weil es stimmt

  • on 12 Jun 2020

    Das neue Logo drückt die Tradition und den wunderbaren Geschmack von Asbach nicht angemessen aus und ist in liebster Weise schön.

  • Nils Werner Allendorf

    on 10 Jun 2020

    Die Darstellung des neuen Asbach Logo ist in Hinblick auf die lange Geschichte und Tradition des Weinbrandes nicht mehr passend. Ebenso sehe ich hier eine Minderung der Qualität. Der Verbraucher verbindet mit der alten Font und den Schnörkeln um das A, Wertigkeit und Werte wie: Qualität, Langsamkeit und Sicherheit.

Tools for the spreading of the petition.

You have your own website, a blog or an entire web portal? Become an advocate and multiplier for this petition. We have the banners, widgets and API (interface) to integrate on your pages.

Signing widget for your own website

API (interface)

/petition/online/rueckkehr-zum-alten-asbach-logo/votes
Description
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET
Return format
JSON

More on the topic Culture

Help us to strengthen citizen participation. We want your petition to get attention and stay independent.

Donate now