Region: Germany
Welfare

Änderung des Mindestbeitrags für Arbeitslose ohne Leistungsbezug in der Gesetzlichen Krankenkasse

Petitioner not public
Petition is directed to
Bundestag Petitionsausschuss
28 28 in Germany
Petitioner did not submit the petition.
  1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Failed

Pro

What are arguments in favour of the petition?

write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Durch schlechte Behandlung erreicht man den Verzicht auf die Arbeitslos-Meldung!

Ich bin Arbeitslose ohne ALG2-Anspruch. Aber ich bin nicht mehr bei der Arbeitsagentur gemeldet. Ich stimme der Petition zu. Das Unverschämte an der Lage ist: Der Arbeitslose hat gespart aus Geld, für das er schon einmal Krankenkassenbeiträge entrichtet hatte. Während er von diesen Ersparnissen leben muss, muss er für das gleiche Geld nochmals Beiträge zahlen. Aber diese unsozial hohen Beiträge haben für die Regierung einen "Neben-Nutzen". Wenn der Arbeitslose keinen Vorteil aus seiner Registrierung als Arbeitsloser hat, taucht er auch nicht in der Arbeitslosenstatistik auf.

0.0

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Contra

What are arguments against the petition?

write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

More on the topic Welfare

Help us to strengthen citizen participation. We want to support your petition to get the attention it deserves while remaining an independent platform.

Donate now