Region: Leverkusen
Traffic & transportation

Keinen Meter mehr!

Petition is directed to
Bundesverkehrsminister Dr. Volker Wissing
11,230 supporters

Collection finished

11,230 supporters

Collection finished

  1. Launched November 2022
  2. Collection finished
  3. Prepare submission
  4. Dialog with recipient
  5. Decision

Pro

What are arguments in favour of the petition?

Write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Der Verantwortlichen Politiker in Berlin, haben sich bei der Abgabe der 6000 gesammelten Petitionsschreiben im Juni nicht gezeigt und somit keine Interesse an unsere Sorge. Ich hoffe das nun mit einem neuen Versuch ein Umdenken der Situation der Ausbau der A1 und A3 in Leverkusen neue Beachtung findet. Rolf Luxem

Source: Rolf Luxem

1.8

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

DemokratischerAkt. Zurückerlangung von lokaler Deutungs-u. Entscheidungs-hoheit. Zurückdrängen einzel wirtschaftlicher Interessen, jahrelang nicht nur unmittelbar subventioniert (Dienstwagen-, Dieselbesteuerung), sondern auch durch Sozialisierung vonLasten vonGesamtverantwortung befreit (kommunale Abgaben, lokale Folgekosten). Eingeschlossen sind explizit Industriezweige ohne Totschlag Arbeitsplatzargument für Leverkusen, z.B. Automobil-/Nutzfahrzeugindustrie und Speditionsgewerbe.

Source: VCD, Lobbyregister, Bund der Steuerzahler, Haushalte (Bund, Land, Kommune), Referenzstädte im Ausland (Bsp. Basel, Schweiz, Chemiestandort und Verkehrsknotenpunkt)

1.3

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Contra

What are the arguments against the petition?

Write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


1 Counterargument
Show counterarguments

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


3 Counterarguments
Show counterarguments

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Der deutschen liebstes Hobby : meckern und gegen alles protestieren . Die Entscheidungsträger sind demokratisch gewählt worden , darum müssen auch mal die Minderheiten Beschlüsse akzeptieren ohne sich gleich wieder auf die die Straße zu kleben und gegen alles zu protestieren .

Source:

2.9

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Nichts an diesem Anliegen ist Leverkusen spezifisch, siehe A100 Ausbau in Berlin (Grüße nach Treptow). Noch nicht einmal Themenspezifisch, Staatsversagen ist omnipräsent und betrifft das gesamte Konstrukt Bundesrepublik (siehe Bildungspolitik, siehe Katastrophenschutz, siehe ÖRR). Würde NRW denn eines der Themen opfern z.B. den WDR für mehr Mitspracherecht bei Bundes-/Landesautobahnen?

Source: Grundgesetz, Einigungsvertrag, Staatsaufbau nach 1949, nach 1990

1.7

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Help us to strengthen citizen participation. We want to support your petition to get the attention it deserves while remaining an independent platform.

Donate now