Region: Bayern

Bahnstrecke von Forchheim ins Wiesenttal - attraktiv und im 30-Minuten-Takt

Petitioner ikke offentlig
Petitionen behandles
Bayerischer Landtag

5.815 Underskrifter

Indehaveren af petitionen indgav ikke petitionen.

5.815 Underskrifter

Indehaveren af petitionen indgav ikke petitionen.

  1. Startede 2021
  2. Samlingen er afsluttet
  3. Indsendt den 30-06-2022
  4. Dialog
  5. Mislykket

Pro

Hvorfor er petitionen værd at støtte?

Nyt pro-argument

Ved at offentliggøre mit bidrag accepterer jeg openPetition brugsbetingelser og privatlivspolitik. Fornærmelser, bagtalelser og usande faktiske holdninger bringes til kendskab.

Bahn im 1/2 std. Takt ins Wiesenttal

Bahnfahren wird atraktiv wenn ich nicht (z.b.Zugverspätung) eine ganze Stunde warten auf den nächsten zug.

4.7

Deltag i diskussionen

Ved at offentliggøre mit bidrag accepterer jeg openPetition brugsbetingelser og privatlivspolitik. Fornærmelser, bagtalelser og usande faktiske holdninger bringes til kendskab.

Vi mere

Contra

Hvad er argumenterne imod petitionen?

Nyt modargument

Ved at offentliggøre mit bidrag accepterer jeg openPetition brugsbetingelser og privatlivspolitik. Fornærmelser, bagtalelser og usande faktiske holdninger bringes til kendskab.

ÖPNV muss nicht auf der Schiene fahren. Eine Eisenbahnlinie ist wesentlich kostenintensiver im Betrieb als eine ÖPNV-Straße (reine Busspur). Wäre den Bedürfnissen der Öffentlichkeit entsprochen wenn auf der heutigen Bahnlinie eine Busspur eingerichtet wird und auf dieser im 30 oder 15 Minutentakt ein Gelenkbus (ggf. im Sommer mit Fahrradanhänger) verkehrt?

Kilde: Einer der derzeit eingesetzten Triebwagen hat 2 x 228 kW Leistung mit Dieselmotoren und wiegt 40t. Ein Gelenkbus hat ca. 1 x 250 kW Leistung mit Dieselmotor und wiegt 28t.

1.3

Deltag i diskussionen

Ved at offentliggøre mit bidrag accepterer jeg openPetition brugsbetingelser og privatlivspolitik. Fornærmelser, bagtalelser og usande faktiske holdninger bringes til kendskab.

Vi mere

Hjælp med til at styrke borgerdeltagelse. Vi ønsker at gøre dine bekymringer hørt, mens du forbliver uafhængig.

Donere nu