Traffic & transportation

Verlangsamung und Verminderung des Verkehrs am Zabel-Krüger-Damm

Petition is directed to
Bezirksverordnetenversammlung
1,019 Supporters 818 in Berlin Reinickendorf
Collection finished
  1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Submitted
  4. Dialog with recipient
  5. Decision

Pro

What are arguments in favour of the petition?

write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Umsetzbarkeit

Platz ist ausreichend vorhanden. Ein Wegfall der Parkplätze und geschützte Fahrradstreifen sind problemlos möglich. Bsp1: https://streetmix.net/-/1068923 Zu mindest auf einer Seite, sodass dann genug Platz für einen Radfahrstreifen ist, Bsp2: https://streetmix.net/-/1068920. Selbst eine Strassenbreite von mindestens 15m lässt ausreichend Variabilität zu, sodass beides, parkende Autos und Radfahrstreifen bzw. PBL´s möglich sind. Der Platz der Parkspur kann dann effizient für Linksabbieger oder Bushaltestellen umgestaltet werden: Bsp3: https://streetmix.net/-/1068900.

Source: streetmix.net/-/1068923 streetmix.net/-/1068920 streetmix.net/-/1068900

1.4

0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.


0 Counterarguments
Reply with contra argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Contra

What are arguments against the petition?

write argument

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Blödsinn! Selbst wenn, diese Strecke eine 30er Zone werden sollte, ändert das nichts am Verkehrsaufkommen. Es ist so oder so nicht möglich schnell zu fahren. Wie soll bitte auf dieser engen Straße ein "Fahrradschutzstreifen" Platz haben ???

3.6

2 Counterarguments
show counter-arguments

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Weite(re) Straßen braucht das Land ,z.B. Ruppiner Chausse öffnene

So gut die Petition gemeint ist , sie würde nichts bewirken . Wir sind an der Martin-Luther-STR (13467) in ähnlicher Situation . Haben Tempo 30 und ein miserables K(l)opfsteinpflaster. Das bremmst keine S.. Polizei läßt sich ja nirgends blicken !

3.3

1 Counterargument
show counter-arguments

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

Reinickendorf ohne Verkehrskonzept

Die angedachte Petition reiht sich in in die konzeptlose Verkehrsplanung des Bezirks ein. Statt mit der Gießkanne wirkungsarme Tempo 30-Zonen zu verteilen, benötigt der Bezirk ein wirksames Gesamtverkehrskonzept und nicht das seit über 30 Jahren praktizierte inhaltsleere Geschwätz der CDU. Wo ist der U-Bahnhof Märkisches Viertel seit dem 24.09.1994, wo ist die Straßenbahnanbindung von Pankow über das Märkische Viertel nach Tegel? Die Bahntrasse wurde für ein Casino geopfert. Kein sinnvoller Radschnellweg, stattdessen Parkverbote vor den Bahnhöfen, um ÖPNV-Nutzer ins Auto zu pressen.

2.5

1 Counterargument
show counter-arguments

By publishing my post, I accept the terms of use and privacy policy from openPetition. Insults, defamations and untrue statements of fact are reported.

More on the topic Traffic & transportation

Help us to strengthen citizen participation. We want to support your petition to get the attention it deserves while remaining an independent platform.

Donate now