Region: Germany

0% from 50.000 for quorum
  1. Launched 28/03/2022
  2. Time remaining 5 weeks

Vi krever at den antiziganistiske sangen «No Roots», som hater folket og som er pepret med hatytringer mot romfolk, forbys og/eller settes på indeksen for unge skadelige medier.

Vi oppfordrer alle musikkkringkastere til å boikotte denne sangen og ikke spre hatytringer om romfolk, som konfronteres med antisigøynerfordommer om dem og det rasistiske uttrykket «sigøynere/sigøynere».

Det ville vært utenkelig å høre en sang på radioen som snakker om «sigøynere» på tysk og gjengir fordommer. Derfor kan vi heller ikke tolerere dette på engelsk. Stopp antisigøynerisme mot romfolk.

Kriminalklagen/kriminalklagen ble inngitt med følgende grunn:

"På grunn av oppvigleri. Hatytringer og alle gjeldende straffbare handlinger.

Mrs. Merton og Mr. Rebscher (tyske statsborgere) komponerte og skrev sangen "No Roots" og er derfor ansvarlige for innholdet i sangen, plateselskapet er ansvarlig for distribusjon og derfor også ansvarlig for innholdet.

Denne sangen gjengir og styrker sosial antiziganisme på den verste måten, dvs. erklæringen om fiendtlighet fra majoritetssamfunnet mot romfolket.

Gypsies er nevnt fire ganger i sangen, Gypsies er den engelske oversettelsen av ordet Gypsy, som ikke lenger er sosialt tolerert i Tyskland.

I sangen blir «sigøynerne» anklaget for, eller assosiert med, flere antisigøynerfordommer.

"No Roots" er sunget 26 ganger, noe som betyr "sigøynerne". Dette er en tradisjonell fordom mot den "nomadiserende sigøyneren". Som et resultat har majoritetsbefolkningen tatt på seg å drive ut romfolket siden 1300-tallet. Alle romfolk er fastboende med bosted. Denne «Ingen røtter» er rasistisk, diskriminerende og ekskluderende.

Som et ytterligere element i denne rasistiske sangen antyder den 12 ganger med ".. my home was never on the ground" at "Gypsies" reiser i en campingvogn. Her velter fru Merton og Mr. Rebscher seg igjen i en fordom om "nomaden som bor i en campingvogn".

Kort fortalt er denne sangen en enkelt hatytring mot romfolket som legitimerer følgende med en danserytme.

· Å synge "sigøynere-Zigeuner" er ok, du kan ikke si det lenger.

· Mystifisering og kriminalisering av minoriteten.

· Spredning av den antiziganistiske fordommen til den "nomadiserende sigøyneren"

Spredning av antiziganistiske fordommer om å "bo i en campingvogn"

· Spre antisigøynerfordommen til "tyvsigøyneren" som graver hull for å skjule ting. "

Vi vil også sende inn en klage til mediemyndighetene og be alle radio- og musikkstasjoner om å slutte å spille denne antisigøynerlåten.

Vi krever å sette sangen på indeksen!

Mer informasjon: www.RomaEdu.org

/petition/online/forby-og-indekser-antisigoynerlaten-no-roots-av-alice-merton/votes